Závody koní

14. července 2010 v 13:07 | Volnahriva
  • Ano, závody koní - světoznámé téma. Existují totiž dva názory. Ten první prosazuje dominanci koní a jejich soutěživost. To znamená, že prosazuje také závody, dostihy a všemožné jiné koňské disciplíny mezi které se řadí například i velmi těžké a náročné cross country. Tito lidé tvrdí, že koně baví soutěžit, baví je vyhrávat, trénovat a je to jak se říká duch v jejich těle.....Zamysleme se nad tím a přejděme i k druhému názoru, který zastává nepřirozenost závodních disciplín. Ano, první co nám bije do očí jsou náročné steeplechase (tzv. steeply). Ale lidé věřící v druhý názor jistě rozmýšlejí i o jiných soutěžních kategoriích - Například parkur, při němž kůň musí přeskakovat mnohdy obrovitánské překážky pro výhru či potěšení jezdce, ale to všechno je i pro potěšení koně?. Nebo taková drezura - mnoho nepřirozených pohybů za sebou. Kůň musí všeliak nepřirozeně poskakovat a za to se poté na drezurních soutěžích dostávají body. Lidé zastávající druhý názor vlastně ukazují na přirozenou koňskou divokost a okatě nám tak sdělují, že koně nepatří do našeho velkého "byznysu" pro lidské potěšení a peníze. Nu, vyslechli jsme si oba názory. Který z nich zastáváte vy? Oba jistě mají své plusy i mínusy, ale záleží na tom, jak to kdo pochopí a jak nad tím zapřemýšlí.

  • Názor proti názoru, fotka proti fotce. Běží kůň pro sebe nebo pro své jezdce? Nikdy nemůžeme vědět co kůň cítí, když běží, zda chce běžet dál nebo se zastavit. Pravda je taková, že my to vědět nemůžeme. My se jen snažíme pochopit "dnešní svět".

k
f
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Myslíte si že bez závodů a dostihů by bylo méně úmrtí koní?

ano 72.2% (171)
možná 18.6% (44)
ne 9.3% (22)

Komentáře

1 *Adush* *Adush* | Web | 16. července 2010 v 11:24 | Reagovat

Souhlas! :)

2 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | Web | 17. srpna 2010 v 21:23 | Reagovat

Závody už zdřejmně nejsou to co bývaly :-(.

3 Konishqa Konishqa | Web | 20. srpna 2010 v 10:37 | Reagovat

Nejvíce koní umírá při dostizích, tak ty bych rozhodně zrušila. Navíc nevidím nic logického hnát koně do kolečka a sázet kdo doběhne první

4 Pharlap Pharlap | 2. září 2010 v 12:44 | Reagovat

Podle mě, svět, ve kterým žijeme, už není takový jaký býval, a majitelé dostihových koní vždycky, opakuji VŽDYCKY, vyberou koně, kterého to baví, kterého baví běhat a závodit s jinýma koňma. Kdyby měli koně, který neběhá rád, rozhodně ho nebudou trénovat dostihy. A také - když se na závodech zraní kůň, majitel dělá vše pro to, aby ho zachránil, vážně. To je jako my, lidé - Opakuji Konishqu: Nevidím nic logického nechat chlapy hnát se za míčem a sázet kdo jich víc trefí do brány. Je to jen můj názor, nechci vyvolat nějaké spory. A dostihy nejsou týrání koní, znám případy, co je OPRAVDU týrání koní. Samozřejmě že by bylo méně úmrtí koní, ale to samé můžeme říct o lidech - myslíte si, že bez fotbalu by bylo méně zranění? Anebo se také sází na Nascar, tam jezdí dokolečka, a lidé sází, kdo vyhraje. Je to nebezpečný sport, a také při něm umírají lidé - Bez nascar by bylo méně úmrtí lidí. Ale když to někoho baví, a umři při tom, co ho baví, není co řešit.

5 Pharlap Pharlap | 2. září 2010 v 12:45 | Reagovat

Ale ty fotky jsou opravdu masochistycký, nemyslím si, že to je pravý příklad dostihů :-)

6 Levína2 Levína2 | E-mail | Web | 19. září 2010 v 11:08 | Reagovat

dostihy a military ci vsestrannost neznasam.
Ostatne su fajn

7 Adéla Adéla | E-mail | Web | 19. září 2010 v 19:14 | Reagovat

jj,souhlasim s tebou na 100 procent

8 mia-kone mia-kone | Web | 22. září 2010 v 7:24 | Reagovat

chudák :((((

9 Veronixika Veronixika | 20. října 2010 v 14:35 | Reagovat

Já dostihy nerada, nevím co na tom lidi maj ale i koně to baví a tak souhlasím i z Pharlap jinak bez dostihů by nejspíš méně koní umíralo to ano ale ani by jich na světě tolik neběhalo protože by o ně nebyl zájem. Ovšem jedny dostihy nerada vidím, vím že to lidi i koně baví ale překážkové dostihy jsou opravdu už moc. Když kůň letí tryskem není možné ještě aby skákal. Jinak i jezdeci umírají kvůli dostihům a o ty se nikdo nestará. Pokud tedy dostih není překážkový není ani moc nebezpečný. Parkur, Cross a Military jsou dobrý sporty, i když i tam je nebezpečí ale kde není? Kdyby jsme se snažili koně chránit spíš by jsme je vyhubili. Například dostihová plemena by bez dostihů dlouho neexistovala. S takovou by tu za cvíli byli jen Drezůrní koně a pár chladnokrevníků a výstavních koní!

10 Weika Weika | Web | 21. prosince 2010 v 5:46 | Reagovat

Půl  na půl

11 Jíťa Jíťa | Web | 21. prosince 2010 v 21:19 | Reagovat

Závody jsou určitě super věc:) - prověří schopnosti koně i jezdce. Odpočinek a pohyb musí být ale v rovnováze, aby byl koník šťastný, nepřetěžoval se a naopak aby se hýbal. A teď to myslím úplně obecně:)

12 **Ennie** **Ennie** | E-mail | Web | 7. ledna 2011 v 15:54 | Reagovat

jj!!!

13 55pussy55 55pussy55 | 31. ledna 2011 v 18:01 | Reagovat

A najviac sa umiera asi pri závode Veľká Pardrubická

14 o.O_*Pájis*_O.o o.O_*Pájis*_O.o | Web | 2. března 2011 v 12:02 | Reagovat

Přesně tak! Závody jsou proto aby si kůň zaběhal! (což se jim hodně líbí :D)

15 Vikča Vikča | 2. března 2011 v 14:22 | Reagovat

Závody koní co tu ukazuješ nejsou nediné je tu dalších X disciplín které pro koně nejsou takové jako dostihy proti dostihům já zásadně vystupuji

16 konstvo konstvo | Web | 8. března 2011 v 11:09 | Reagovat

Já dostihy nesnáším :( Chudáci koně!

17 kryska kryska | 8. března 2011 v 16:05 | Reagovat

jo,suhlasím že se ´´někdy´´ při dostihu kůn zabije,ale kůn se přece může zabít uplně kdekoliv a myslím že je to ulně jedno jestli se to stane tam nebo támhle... sice někteří lidé sou blbí a ubližují jím,ale to se většinou neodehrává na dostihu.. já jen nechápu co řešíte protože: kůn se při dostihu zabije jen ojediněle... a já  nevim.. při parkůru je šance že se  kůn zabije poměrně stejná jak na dostihu,a nemáte ho tu.. no.. to je však jen můj názor.

18 skotyhopribeh skotyhopribeh | E-mail | Web | 17. května 2011 v 13:45 | Reagovat

Zachraňme koně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jsou to krásná a hodná zvířata, které si lidstvo domestikovalo. Mám pár příruček jak netýrat koně jukněte sa na moj blogis!
www.skotyhopribeh.blog.cz

19 Budlík XD Budlík XD | 18. července 2011 v 16:27 | Reagovat

j!

20 skotyhopribeh skotyhopribeh | E-mail | Web | 23. července 2011 v 17:26 | Reagovat

STEAPLECHASSE BY SE MĚLY ÚPLNĚ ZAKÁZAT PRÝ SE NEJVÍCE KONÍ ZRANÍ V TRÉNINGU A NA DRÁZE PRÝ MÉNĚ. ROVINOVÉ DOSTIHY TY BY JEŠTĚ ŠLI, ALE HLAVNĚ PŘEKÁŽKOVÉ DOSTIHY. JE MI LÍTO KDYŽ JE NA ROVINOVÍCH DOSTIZÍCH BIČUJÍ, ALE LEPŠÍ NEŽ BY UMÍRALI NA PŘEKÁŽKÁCH. BYLO BY  TO LEPŠÍ KDYBY ZRUŠILY VŠECHNY ZÁVODY, ALE TO NEJDE TO BY JE CHTĚLI ZPÁTKY ALESPOŇ TA vp SE NEBUDE JEZDIT TO BYCH SI PŘÁLA. JE TAM HODNĚ ZRANĚNÍ JAKO MINULOU VP. MÁM TEĎ DISKUZI O TÝRÁNÍ KONÍ ZAPOJTE SE!!

21 sam sam | Web | 19. listopadu 2011 v 14:16 | Reagovat

nenávidim ty co nutí koně pořád běhat na závodech!!

22 An.... An.... | 3. prosince 2011 v 9:19 | Reagovat

Ahoj.
Souhlasím s Pharlap.
Koně, stejně jako ostatní zvířata miluji, a nesnáším, když umírají nebo je někdo týrá, to je nelidské a zrůdné. Ty lidi, co týrají zvířata bych zabila bez prodlení a bez jakéhokoliv soucitu!
Ale proti dostihům nic nemám. Budu se po Pharlap tak trochu opakovat.
Je to to samé, jako když skáčete z padáku. Baví vás to, ale víte, že je to risk. Kolikrát se někomu neotevřel padák, kolik ubohých lidských těl bylo zabito při seskocích s padákem. Nespočet! Ale lidi to pořád baví, protože je to BAVÍ!
Létání letadlem je taky trochu risk, stejně jako plavba lodí či parníkem. Nikdy nevíte, co se porouchá a nikdy nevíte, zda-li to nebude vaše osudná plavba, let a nebo seskok? Nikdy to nevíte.
Pro takové A1/1 je běhání nezbytné. Myslím, že většinu těch koní běh a skákání přes překážky baví a vězte, že ti lidé od dostihů koně milují nadevše a za jejich spokojenost by dali cokoliv. Je to můj názor. Dostihy nejsou týrání!

23 volnahriva volnahriva | 3. prosince 2011 v 10:08 | Reagovat

[22]: An, děkuji i za tvůj názor a příspěvek do diskuse, nic méně ani po dlouhé spekulaci se nemůžeme usnést na jednom z protikladných názorů, na každém je špetka pravdy, a bohužel dohromady ksobě moc nejdou, protože skrátka 50% vs 50% lidí má na to opačný názor.Jsem ráda že jsi se i ty k tématu vyjádřila, přeju pěkný den, volnahriva.

24 nika nika | 18. prosince 2011 v 20:05 | Reagovat

ano bylo by mín umrtí

25 Jana Jana | 24. prosince 2011 v 16:06 | Reagovat

Já osobně si myslím, že je zbytečné zakazování dostihů a protestů proti nim. Profi závodní koně závodění baví a závody žijí. Jsou stejní jako lidé, mnoho lidí dělá nebezpečné sporty a nikdo je nezakazuje, i když se stávají nehody. Nebezpečná se může stát i obyčejná vyjížďka! Závody se stávají mnohem nebezpečnějšími po sabotážích takzvaných ochranářů zvířat. Třeba jako Velká Pardubická. Uznávám, že některé překážky jsou zbytečně nebezpečné, ale každý kůň má svoji práci, jako lidé.

26 *Yuki* *Yuki* | 27. prosince 2011 v 9:48 | Reagovat

Lidský hieně je jedno co s těma koňma bude hlavně že sou z toho prachy :P :'(

27 Eli... Eli... | 5. ledna 2012 v 19:25 | Reagovat

s koněm si muže jezdec zaběhat třeba na louce ale nemusí se přihlašovat do nebezpečných dostihu

28 Kačka Kačka | E-mail | Web | 20. ledna 2012 v 20:39 | Reagovat

Máš pravdu, velké dostihy bys se měly omezit, ale ne zrušit. Koně to taky baví, stejně jako některé věcio baví zase člověka.. Může se zranit, ale nemusí a není to "pravidlem dostihu" .. Proti malým soutěžm jako Mini-maxi nebo Hubertové nic nemám.. Tam těch zranění není zdaleka tolik, ale dostihů by tolik být němuselo ;) Toť můj názor

29 Ade! Ade! | E-mail | Web | 29. února 2012 v 19:45 | Reagovat

nevím, co si o vás všech mám myslet, každý máte jiný názor...ohledně komentáře, že "prý koně nejvíc umírají na Velké Pardubiceké"to je blbost, je spousta dostihů, kde koně umírají mnohem víc
Dostihy nemusím,
závody kde mezi sebou soupěří často i hříbata??? blbost, pokud
začnou u koně s tréninkem už ve 1,5 roku,
naprosto ho zničí, kůň jim bude maximálně tak v 13 letech(né-li dřív) kulhat na všechny čtyři :/

o oně se ale starají často"jako v bavlnce"rozhodně se mají líp, než týraní koně ve špatných podmínkách...

uvědomte si ale, že snad stejně nebezpečné jsou i jiné soutěžě
v enduranci můžou koně uhnat,
v parkuru si kůň lehce zlomí nohu atd.

spíš bych usilovala o týrání koní v podobě špatného zacházení, jatek-NEJVETŠÍ HNUS NA SVĚTĚ!!! atd.

30 Ade! Ade! | E-mail | Web | 29. února 2012 v 19:47 | Reagovat

POSLEDNÍ VĚTA:
spíš bych usilovala o zastavení týrání koní v podobě špatného zacházení, jatek-NEJVETŠÍ HNUS NA SVĚTĚ!!! atd.

31 na tom nesejde na tom nesejde | 29. dubna 2012 v 21:51 | Reagovat

jenže dostihy jde kně tak otrávit že zepomene že je kuň a začne se chovat jakko člověk

32 hanny hanny | 10. května 2012 v 22:05 | Reagovat

ja nemam nic proti dostihom.bavi ma ist tryskom ako rychlo to ide.lenze ja mam aspon svojho kona rada.nie ako niektori ludia ktori maju tie kone len pre peniaze.a cross country mam ties rada.len keby su neny niektore tie drahy take tazke.to je asi tak vsetko.inak som uplne proti tyrani koni a inich zvierat.

33 volnahriva volnahriva | 2. června 2012 v 22:10 | Reagovat

[29]:O to také usilujeme ;)

34 Neznámá Neznámá | 23. července 2012 v 12:27 | Reagovat

Nechci stát proti vám ale myslím si že většina závodů není tak tragickích a když se většinou něco špatného stane tak ten žokej  toho vyjde hůž než ten kůň. Podle mě nejsou závody tak špatné

35 volnahriva volnahriva | 23. srpna 2012 v 19:45 | Reagovat

[34]: Nestojíš proti nám. Tohle je diskuze, prostor pro vyjádření vlastního názoru. Lidské názory jsou rozmanité, proto chápu, pokud máš názor jiný.Přecijenom, každý člověk si to vyloží jinak a každý názor má své pro i proti.

36 Hanka-Flora Hanka-Flora | 26. srpna 2012 v 12:07 | Reagovat

Jak jsi řekla,já zastávám oba názory. Každý má plus i mínus. A taky si myslím,že nějaké závody tolik tragické nejsou,ale když kůň zemře ten žokej je také smutný,ale zase je i dobré když je kůň volný.
Já zastávám oba názory. Jen doufám,že tím nikoho neurazím!

37 Dostihy Dostihy | 27. srpna 2012 v 11:28 | Reagovat

Můžu vám popravdě říci, že já na dosthy chodím strašně často, a povím vám, koně, kteří třeba dřou na farmě, se mají hůř...

První komentář bude o rovinách- těm rozumím nejvíce, ale později se vyjádřím i ke zbytku.

Tady to ty koně rozhodně baví (i u překážek), to vám mohu říci. Kdybyste ty koně viděli natěšené v paddocku, jak někteří i bez biče zrychlují v cíli, jak se dobře umístění tváří (oni ví že se jim to povedlo!) a jak vítěz natáčí uši a očividně má radost z potlesku...
Někde jsem četla, že jezdec říká o koni Sokol, že prý zrychluje vždy u lidí- že se "předvádí"...
A teď si představte, že by tihle koně vozily povozy nebo jinak pracovali...

Mimochodem, mnohdy i kůň, který ztratí jezdce, dokončí (či dokonce "vyhraje") závod bez něj a sám od sebe se dere dopředu. Zkuste si třeba vyhledat záznam závodu, kde spadne jezdec z koně Maryidi, nebo záznam včerejšího (26. 8. 2012) St. Ledgeru a koně Trip to Rhodos... :-D Je krása to sledovat...

K věku- koně opravdu běhají skoro od hříbat (od 2 let), ale ty dostihy jsou krátké a oni se to teprve učí... A ano- končí okolo 13, někdy kvůli zdraví, ale často jsou už jen pomalejší než ti mladí, přesto je pár případů, kdy majitelé hlásí starší, pomalejší koně jen kvůli jejich spokojenosti- např. kůň Anitha...
No a potom jde dost z nich na chov nebo si je někdo vezme pro rekreaci, což není vůbec zlé :-)

Ohledně peněz- kromě zářných vyjímek je to většinou prodělečná záležitost a i sázky jsou hodně nejistá věc a tak o penězích se tu nedá mluvit... Na druhou stranu se tu koním moc neubližuje, protože cena d. koně i jeho tréninku atd. je přece jen docela vysoká, takže trápit je se nevyplatí...

Jinak- roviny jsou pro koně dost bezpečné (nejhorší je to při trénincích a to se, jak už někdo poznamenal, může stát i při práci). Co se tam může stát- kůň může špatně došlápnout a to je otázka šlach, což je řešitelné, a aby se při závodu stalo koni něco se srdcem jsem nezažila- není to tak náročné... Ohledně bezpečí jezdců je to něco jiného, ale to je jejich rozhodnutí a většinou je vše vpořádku...

A poslední věc- bičíky. Ty se používají jen do určité míry, aby to koním nevadilo a když to jezdec jen trochu překročí, dostává tvrdé sankce nebo je mu dokonce bičík zabaven, takže i to si každý rozmyslí...

Kdyby vás cokoli k rovinám zajímalo, ptejte se- ráda odpovím a vy můžete soudit objektivněji... :-) Nebo se klidně někdy zajděte podívat- je to prima...

38 Martina Martina | 3. září 2012 v 23:59 | Reagovat

Dostihy jsou sport jako každý jiný, ty rovinové i překážkové. Jsou krásné. Koně jsou pro dostihy trénovaní, baví je závodit. Pro odpůrce dostihů: Kdyby nebyly  dostihy, nebyl by anglický plnokrevník!!! To asi nikdo nechceme!!

39 konedostih konedostih | 3. listopadu 2012 v 10:33 | Reagovat

Panebože Martina má pravdu a to co tady blábolíte to je blbost.A co ti psi co je strkají do oblečků a češete jim ofinky.Myslíte,že by koně měli taky takhle dopadnout.Kůň není od toho,aby se vám procházel po zahradě a dělal parádu.

40 Hrnec (kova) Hrnec (kova) | E-mail | 3. listopadu 2012 v 20:32 | Reagovat

No, koně pohyb potřebují, ale nic se nesmí přehánět.

41 wio wio | 13. listopadu 2012 v 8:00 | Reagovat

Upřímně, myslím že na téma dostihy budou vždycky pro a proti protože koně to baví, pokud by to nechtěli dělat, tak začnou vyhazovat, a bránit se to vím jistě... Kůň má běhání a skákání rád, a uznejte sami že jsou i mnohem horší sporty jako je těžká drezura, nebo i ve westernu je mnoho sportů při kterých se kůň zraní.
A to nezměníte nějakou debatou a hádkou! je mnoho videí kde uvidíte jak ve westernu jezdec doslova kope nohama do koně a stalo se tolikrát že to  koně naštvalo a tak jezdce zhodil, ano děje se to skoro každým dnem,nebo při drezuře , jezdec zraní koně ostruhama, ale tak to prostě je, někteří sou hloupý a ke koním se chovají hnusně, a tím koně zničí, ale jsou i tací kteří se o koně starají a snaží se ho trénovat s láskou a péčí.

42 Lucissa Lucissa | E-mail | Web | 28. listopadu 2012 v 19:22 | Reagovat

Hele,
holky a kluci co jsou na tomhle blogu tak bych se také velice ráda podílela na záchraně jak divokých tak i ochočených koní, ale je nás málo abychom tuto akci mohly uskutečnit.Né jakože málo ale nikdo se neodváží dotoho jít a jestli dotoho nejdete vy,tak já ano!Klidně půjdu na Pražský hrad a osobně přednesu Prezidentovy Čr co si o tom myslím a že by se to nechalo úplně zakázat.Koně mají mít krásný bez starostný život a né být týraní člověkem!Koně kteří jsou staří tak mají mít hezké stáří a né aby je lidé posílali na jatka!Děkuji všem kteří se ke mě přidají. :)

43 Gil Gil | Web | 7. března 2013 v 8:25 | Reagovat

Ti lidi co si myslí že koně rádi závodí-však ať vypustí koně na pastvinu a oni si spolu zazávodí sami :-D  na to koně žádné lidmi organizované dostihy nepotřebují!

44 Gil Gil | Web | 7. března 2013 v 8:37 | Reagovat

Nebo vemte koně na vyjížďku a zazávoďte si s kamarádkou z jezdeckého klubu ;-)

45 Hrnec (kova) Hrnec (kova) | E-mail | 26. března 2013 v 15:56 | Reagovat

[29]: Jak se říká: Sportem k trvalé invaliditě :D

46 knoflíček knoflíček | 30. dubna 2013 v 12:04 | Reagovat

Ach jo.... dostihy jsou sice fajn, ale jsou 2 dobré důvody, proč bych je zrušila... 1. Už z toho malého rizika. I kdyby to riziko bylo 5%, stejně bych je zrušila. Nechceme přece ani jednoho mrtvého koně, že ne? 2. Kůň za to nic extra nemá. Ano dobré jídlo a pečlivé vyčištění ale jinak? A jezdec zatím líbá svůj pohár a na koně ani nepomyslí.

47 Slečna X Slečna X | 23. května 2013 v 15:45 | Reagovat

[46]: No, občas mám náladu se taktéž zapojit do nějaké diskuse, takže:
1) Nechceš ani jednoho mrtvého koně, to je sice hezké... ale to, že by se zrušily dostihy taktéž znamená, že zájem o koně klesne, klesne i počet koní v dnešním světě a možná by se tím, že by se zrušily dostihy i vyhubila některá koňská plemena. Vážně to stojí za to, že zachráníš několik koní od smrti?
2) Pokud se majitel stará, tak díky těm dostihům má kůň domov, může vůbec existovat v harmonii s lidmi a navíc, má z toho ještě něco, koně jsou od přírody soutěživí a nežádají o poháry, oni mají ten pocit, když běží a když závodí s ostatními. Ty jsi materialista, dle všeho, co tady píšeš, ale někdy jsou dušení hodnoty více, než zlato.

Kdysi jsem měla podobné názory jako vy. Byla jsem proti jatkám a občas jsem vážně toužila mít moc ty lidi, kteří toto organizují nechat zabít. Byla jsem zásadně proti dostihům... ovšem potom přišla poslední kapka toho, že jsem si uvědomila, že je něco na mém smýšlení špatné a to tehdy, když jsem poznala extrémy vegetariánství... tehdy jsem pochopila, že lidé tímto ubližují přírodě stejně tak, ano, kdysi by možná fungovalo to, abychom nejedli maso, nechovali dobytek a živili se obilím. Ale my už toto pokazili, a když se budeme snažit to teď změnit, tak jen odsoudíme k záhubě sebe i celou planetu, protože se tak vzepřeme samotné Přírodě.

Možná většina z vás s mými názory souhlasit nebude, nevadí mi to. Pouze jsem jednou zase dostala chuť něco napsat, protože jsem si uvědomila, že jsem zde na tyto stránky už dříve zavítala, tehdy, když jsem ještě nenašla tu levou pěšinku mezi křovím, posetou trním a kameny...

48 Jamaia Jamaia | 1. června 2013 v 13:26 | Reagovat

kdyby nebyly závody,tak už koně vídáme jen v zoologických zahradách a v horším případě rovnou na talíři.Záleží  to na koni,podle toho,co mu jde.

49 Leome Leome | Web | 18. srpna 2013 v 17:56 | Reagovat

[48]: Také si myslím :-). Dnes jsou koně chování skoro jen kvůli závodům, a chovají je většinou milující majitelé :-). Pokud se ale koním něco stane, jezdec je na tom opravdu většinou mnohem hůř...
[47]:: S tím vegetariánstvím máš pravdu, jednou by se zvířata přemnožila a my byli nuceni je zabít. Je prokázáno, že vegetariáni se dožívají mnohem méně, než lidé, kteří normálně jedí "zvířecí" výrobky.
Já osobně jsem proti týrání koní a jatkám, a podporuji projekt na vypuštění divokých koní do ČR, ale dostihy (pokud se kůň až příliš nepřetěžuje) mi jako týrání nepřipadají :-).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama